7.4.07

Μεγάλο Σάββατο - Πάσχα


Κάθε χρόνο, τέτοιες μέρες, η πασχαλινή ατμόσφαιρα μ’ αρέσει. Με συγκινεί η πανάρχαια θλίψη της απώλειας, του τέλους, που συνοδεύεται έπειτα από τη χαρά της αναγέννησης, της άνοιξης, της νέας ζωής, θέλω να βρέχει τη Μ. Παρασκευή. Το λέω ξανά: Πέρα από κάθε θρησκοληψία.
Το Πάσχα είναι γεννημένο για να γεννάει σκέψεις.
Κάποιες, χωρίς αξιολογική σειρά, κάνω τώρα που γράφω αυτό το ποστ και τις μοιράζομαι μαζί σας. Θέλω και τις δικές σας.

@ Το είπε η Μαρίνα Πετρούτσου και συμφωνήσαμε γελώντας όλοι: «Μόλις το Alter αρχίζει να προβάλει τα σποτάκια με τον Χρήστο Σαντικάι να ψέλνει καταλαβαίνουμε ότι πλησιάζει το Πάσχα. Όταν με το καλό δούμε στη μικρή οθόνη τον Πέτρο Γαϊτάνο, τότε πια είμαστε σίγουροι ότι έχουμε μπει στη Μεγάλη Εβδομάδα. Ε, και ανήμερα το Πάσχα θα τη βγάλουμε με Έφη Θώδη». Έ-λε-ος!!!

@ Λαμπάδες για τα βαφτιστήρια: Kυκλοφορούν σαν πολυκαταστήματα από μόνες τους, δεν κοστίζουν μια περιουσία και σβήνουν το ίδιο βράδυ που ανάβουν. Αλλά θα του μείνει του πιτσιρικά, ο-καουμπόη-του-μεσονυχτίου-και-το-σκουτεράκι-Πάουερ-Ρέιντζερ-με-το-αεροβόλο-για-να-πετυχαίνει-τις-γάτες-της-απέναντι-και-ο-ζίπο-για-να-βάζει-άνετα-φωτιές-στις-κουρτίνες-ενώ-θα-ακούει-μουσική-από-το-ραδιοφωνάκι-με-τα-5-ηχεία (ένα διαλόγων και 4 «δορυφόροι», ενώ το σαμπ γούφερ θα δονεί το μυαλό των αποκάτω)...

@ Πήγα για πρώτη φορά στη Mύκονο το Πάσχα του 1994 κι από μία άποψη δεν έφυγα ποτέ. Eίχα πάει ως τότε σε διάφορα άλλα ελληνικά νησιά, που όλα ήταν ωραία, αλλά η Mύκονος στα δικά μου μάτια τότε ήταν το κάτι άλλο. O ήλιος, η θάλασσα, οι παραλίες, οι γυναίκες, οι ωραιότερες γυναίκες που είχα δει ποτέ μαζεμένες σε ένα μέρος, ο αέρας και η δύναμη, αυτή η δύναμη που νόμιζες ότι ανάβλυζε από τα βράχια και έκανε τους ανθρώπους αλλιώτικους, η περιφορά του Επιταφίου, οι φλογίτσες στα Ματογιάννια, τα βεγγαλικά, τα τρελά ξενύχτια, τα τρελά μεθύσια, όλα τα τρελά σε -ίσια, -ύσια, -ήσια. Και εκείνη η Αμερικάνα. Όμως, «έφυγε» ένας δάσκαλος της οδήγησης.

@ Θεωρώ τον εαυτό μου πραγματικά τυχερό που μεγάλωσα «παρέα» με τον Αϊρτον Σένα και τα δωρεάν μαθήματα οδηγικής ευφυΐας που χάριζε απλόχερα σε κάθε grand prix. Και όταν έφυγε εκείνη την Πρωτομαγιά του '94, και Κυριακή του Πάσχα ταυτόχρονα, μου φάνηκε η πρώτη χρονιά που το Πάσχα είχε Μεγάλη Εβδομάδα αλλά όχι Ανάσταση.

@ Οι γείτονες αμιλλώνται σε τεχνικές. Άλλος γνωρίζει να βάζει φωτιά στις κληματόβεργες, ξέρει να συντηρεί τη θράκα βρέχοντάς την. Άλλος ξέρει να σφάζει αρνιά, να τα γδέρνει, άλλος γνωρίζει να τα σουβλίζει, να τα ράβει, να τα αλατοπιπερίζει. Και άλλος είναι μάστορας στο ψήσιμο. Στην αρχή γρήγορα να μην αρπάξει απ' έξω το αρνί, ύστερα πιο αργά για να γίνει «λουκούμι». Άλλος ξέρει να περνάει το κοκορέτσι και να γεμίζει το σπληνάντερο. Ανοίγουν τα καλά βαρέλια και δοκιμάζεται η πείρα του καθενός γειτόνου(!) στα μυστικά της οινοποιίας. Ανοίγουν τα τουλούμια, βγαίνει το φρέσκο τυρί, το ανάλατο. Βογκάει ο φούρνος, ανάβει αποβραδίς και ψήνει το ψωμί. Το γλέντι θέλει προκαταρκτικούς μεζέδες ως να βγει το πρώτο κοκορέτσι και να καλοψηθεί τ' αρνί. Φρέσκο ψωμί, χλωρό τυρί, ραπανάκια, αγγουράκια, φρέσκιες ντομάτες με ψιλό αλάτι.
Πάντως, δεν μπορώ άλλα τσιγκέλια. Άλλα αίματα. Άλλες πεταμένες προβιές προβάτων. Φτάνει το αίμα τους, πλημμύρισε τα σπίτια μας. Δεν τρώω ούτε το αρνί, ούτε τα κατσίκια. Μου μυρίζει το κρέας τους, έχω δυσανεξία. Μπλιαχ…

@ Η ετυμολογία της λέξης «Πάσχα» προέρχεται από το ελληνικό ρήμα «πάσχω, έπαθον κ.τ.λ.», απ’ όπου και: πάθος, πένθος, Πάθη Χριστού κ.α.
Κατ’ άλλους η λέξη «Πάσχα» προέρχεται από τη μεταγλώττιση της Αραμαϊκής και Εβραϊκής λέξης "Πεσάχ" που σημαίνει το πέρασμα των Ισραηλιτών, της διάβασης της Ερυθράς Θάλασσας κατά την έξοδό τους από την Αίγυπτο προς την ελευθερία και τη γη της Επαγγελίας. Κατ’ άλλους, η Βίβλος συσχετίζει το pesah με το ρήμα pasah πού σημαίνει είτε χωλαίνω, είτε εκτελώ τελετουργικό χορό γύρω από τη θυσία, είτε, μεταφορικά, "ξεφεύγω", "περνώ", "απαλλάσσω" και το Πάσχα, είναι το πέρασμα του Θεού πάνω από τα σπίτια των Ισραηλιτών, ενώ έπληττε τα σπίτια των Αιγυπτίων, you know, οι πληγές του Φαραώ κ.λπ. Πέρασμα, βέβαια, ήταν και η ζωή του Χριστού από τη ζωή στο θάνατο και τούμπαλιν. Ωστόσο, όπως και να έχει το πράγμα, άλλο η γιορτή Πάσχα των Χριστιανών και άλλο η γιορτή «Πεσάχ» των Εβραίων.

@ Το πέρασμα, το Πάσχα, είναι μια εμπειρία πυκνή, συμβολική και έντονη. Το πένθος και ο θρήνος δίνουν τη θέση τους στη χαρά της Αναστάσεως. Η προσδοκία μιας άλλης ζωής αλλού είναι μια ανθρώπινη ελπίδα που τον συνοδεύει από τα σκότη των Σπηλαίων. Όσο κι αν φαίνεται παράλογος ο θάνατος και πιο παράλογο το γεγονός της εκ νεκρών εγέρσεως, ο άνθρωπος, όπως ο Τερτυλλιανός τα πιστεύει ακριβώς γιατί είναι παράλογα. Το ελληνικό Πάσχα είναι μια κατάφαση στο Παράλογο. Όπως οι αρχαίοι Έλληνες μόνοι αυτοί συνέλαβαν το τραγικό, έτσι και οι νεώτεροι αποδέχτηκαν και το παράλογο γεγονός του θανάτου.

@ Πάσχα των Ελλήνων οδηγών και επιβατών... Τα μέτρα της Τροχαίας, το ρεπορτάζ από τη Βαρβάκειο. Το δελτίο καιρού. Τα βεγγαλικά. Ουρανός Μεγάλης Εβδομάδας, ουρανός δόξας και θλίψης. Λευκό, το χρώμα της Λαμπρής.

@ Τα καλύτερα σαρδάμ του Πάσχα: 1996, η Γιούλα Ράπτη από τον Flash 9,61 που είπε: «Τα κατσιά και τα αρνίκια» και οι ευχές από το δελτίο ειδήσεων των 18:00 του Mega, πάλι την ίδια χρονιά, για «Καλή χρονιά»!

@ Γιατί ο Χριστός ήταν Έλληνας; Γιατί μέχρι τα 30 ζούσε με τη μαμά του, αυτή νόμιζε ότι ήταν Θεός κι εκείνος πίστευε ότι ήτανε παρθένα!

@ Εχω σιχαθεί τον βρομοχρόνο που τρέχει με εξαπλάσια ταχύτητα από αυτήν του φωτός. Mπορεί κανείς να μου εξηγήσει ΠOTE ήρθε το Πάσχα του ’07; Aφού είχαμε Xριστούγεννα του ’97 και μόλις τέσσερα χρόνια πριν, καλοκαίρι του ’87 και δεν φτάνει αυτό, αλλά είχε το θράσος (το Πάσχα) να περάσει σε χρόνο... πιο «dt» δεν γίνεται.

@ «Σήμερον ηχεί χαρμόσυνο το Χριστός Ανέστη και τα χείλη ανταλλάσσουν της αγάπης τον ασπασμό και τα μίση λησμονούνται και η αγαλλίασις πληροί πάντων τας καρδίας. Σήμερον η τράπεζα στρωθείσα πλουσιοπαρόχως αναμένει τους νηστεύσαντας και μη νηστεύσαντας δαιτυμόνας οίτινες θα διέλθωσιν εν αδόλω διαχύσει την μεγάλην και επίσημον σύμπαντος του χριστιανικού κόσμου εορτή».

@ Πάσχα είναι και όλα αυτά που σου έρχονται στο μυαλό και δεν προλαβαίνεις να γράψεις. Είναι τόσα πολλά. Όσα και τα Πάσχα της ζωής σου!

Καλό (από)ΠΑΣΧΑ!

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

καλό Πάσχα!!!!!!!!!!!

MTdoggie είπε...

ουτε εσυ μπορεις τα αρνια και τα κατσικια?δε μυριζουν πτωματιλα? ενω γουρουνακια,μοσχαρακια μια χαρα.περιεργο!
μου θυμισες και τον Σενα...ημουνα πολυ μικρη αλλα αυτος μου δημιουργησε την αγαπη για το μηχανοκινητο αθλητισμο.ηταν η πρωτη φορα που ενιωσα να παγωνει ο χρονος.δε μπορω να πιστεψω οτι συνεβη αυτο πριν 13 χρονια, αν με ρωταγε κανεις ποσα χρονια εχουν περασει θα του ελεγα maximum 5 χρονια!

Ανώνυμος είπε...

Για μένα το Πάσχα δεν είναι απολύτως τίποτα , όπως όλες αυτές οι γιορτές για μένα δεν είναι τίποτα. Μόνο ένα πράγμα σημαίνουν , την χαρά και το φόβο για τους ηλικιωμένους μας γείτονες , που τόσα χρόνια πάντα όλες τις γιορτές τρώμε μαζί , μέχρι που βάλαμε και μικρό τραπεζάκι για τα εγγόνια τους , και που ελπίζω να είναι εδώ για όταν θα βάλουμε καρέκλες για άλλα παιδάκια . Σε καμιά γιορτή δεν φεύγω από φόβο μήπως την επόμενη δεν είναι εδώ. Μόνο που δεν είναι ανάγκη να είσαι ηλικιωμένος για να ναι κάθε γιορτή ή μέρα μια νίκη της ζωής στο θάνατο , ούτε απαραίτητο να είναι Πάσχα και να λέμε καλή ανάσταση.
Εύχομαι να εγερθούν όλα τα νεκρά μας κομμάτια, να μη φοβόμαστε να μοιραζόμαστε το φως , και να φιλάμε αγάπη πιο συχνά.

Ανώνυμος είπε...

Πάσχα είναι και όλα αυτά που σου έρχονται στο μυαλό και δεν προλαβαίνεις να γράψεις. Είναι τόσα πολλά. Όσα και τα Πάσχα της ζωής σου!

ε, τι να πω, με κάλυψες!

an205 είπε...

Χρόνια Πολλά και... καλή χώνεψη!
Το Πάσχα τα Πάσχατα!!!

Mantalena Parianos είπε...

Ποια είναι η Μυρτώ?
;)

Ανώνυμος είπε...

Χρόνια Πολλά, να μένει πάντα η χαρά της άνοιξης!

Ανώνυμος είπε...

χρόνια πολλά σπυράκο, ότι επιθυμείς!

Ανώνυμος είπε...

Πάσχα είναι και όλα αυτά που σου έρχονται στο μυαλό και δεν προλαβαίνεις να γράψεις. πολύ σωστά Mr Spiros!!!!

Φράνσις είπε...

Πάσχα 2007: πολύ dvd , έχον ουδεμια σχέση με νηστεία και λοιπά... πολλή σοκολάτα, και μιά θλίψη για ένα αγαπημένο μου πρόσωπο που αποφάσισε(;)να μου πεί αντίο Πάσχα. Για τον κάτω κόσμο.
Θα το ξαναπώ. Δεν σε προλαβαινω tweety μου. Είσαι ποταμός.Κοψε κάτι.
Συμφωνώ πάντως.
Σε φιλώ αηδονακι.

Φράνσις είπε...

Α και τώρα που το θυμήθηκα, επειδή βαριέμαι να το γραψω στο αναλογο post γιατί μαλλον δεν θα το δείς, το γραφω εδώ: ο κυρ Battaille, είχε πει επίσης πως χρειάζεται και το σύστημα και η παραβίασή του..το ένα προϋποθέτει το άλλο, ως γνωστόν. Και σου θυμίζω πως η αμαρτία παραγει διπλή ηδονή- όταν την διαπράττεις κα όταν μετανοείς γιαυτήν... αν μετανοείς.Θα σου συνιστούσα να μην μετανοείς. χαχαχαχα είπε το απωλωλος και ετοιμαστηκε για σφάξιμο.
Σε φιλώ, αναίμακτα αηδονακι.

Ανώνυμος είπε...

χρόνια πολλά, Σπάιρους!

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

@ άρτεμις: U2!
@ mtdoggie: περνάει γρήγορα ο καιρός, δυστυχώς. Όσο για τα αρνοκάτσικα, όντως έχω δυσανεξία...
@ roxanne: Αμήν. Συμφωνώ με όλα όσα έγραψες.
@ γιώργος: Χρόνια πολλά!!!
@ an205: έτσι, έτσι!
@ μανταλένα: Δεν την ξέρεις!! θες να τη μάθεις;
@ citronella: Πολλές ανοιξιάτικες χαρές.
@ αλέξης: Πίσω από τις λέξεις...
@ γιώτα: Γεια σου, Γιώτα, να είσαι καλά!
@ auburn: για ό,τι έχω κάνει δε μετανιώνω (δις) είναι η ζωή μια πλάνη κ.λπ.
@ Νότης: Πολλά χρόνια καλά!

Ανώνυμος είπε...

I was a catechumen repelled by your anti-Semitic service, especially on
Good Thursday (beatitudes 4th tone, 13th antefone 2nd plagal 6th tone, 11th
antefone 2nd plagal 6th tone; also Tuesday 3rd ode 2nd tone tropare). Don't
you know how these passages fired up the Black Hundreds to go out and kill
Jews for their Judas fires? Some of you say they were added during the Middle
Ages and should be removed. What are you waiting for? Jews and Protestants
don't eat anything when they fast, but you eat seafood that is not Kosher,
deliberately out of anti-Semitism. You refuse to use matzabread in the
communion host because of your anti-Semitism. Your service book was written
by Chrysustolm, a communist Syrian terrorist who sought to consumate the
crimes his Seleucid forefathers were prevented from committing on Channukah,
and who wrote "Questioning is the subversion of faith" (Homily I on I Timothy
I). How do you masquerade to parade for religious freedom? If you want
Greeks to be a free people again, you should abandon your islamosoviet
religions and join the West. How do you expect Americans to elect Greeks who
attend such services to higher office?
George Kender Comney (Comnenus?) GComney@yahoo.com