7.5.07

Μιλώντας με τον Proust

Μετά από πρόσκληση της πολυαγαπητής γητεύτρ(ι)ας,
απαντώ στο ερωτηματολόγιο του Marcel Proust

(σ.σ.) Έχετε υπόψη ότι οι απαντήσεις βασίζονται σε αυτό που βγήκε από το κεφάλι μου τη στιγμή που διάβασα την κάθε ερώτηση. Μπορεί αν το συμπλήρωνα κάποια άλλη στιγμή να έλεγα άλλα.
Άντε βγάλε νόημα, δηλαδή!

1)Η απόλυτη ευτυχία για σας είναι;
Η μυρωδιά του τσιγάρου – χειμώνα, δίπλα σε τζάκι, έξω να βρέχει ή να χιονίζει, με μουσικές που έχω διαλέξει να παίζουν και να μιλάμε με την παρέα μέχρι το ξημέρωμα για τα νοητά και τα ακατανόητα αυτής της πλάσης. Και να είναι Σάββατο...

2)Τι σας κάνει να σηκώνεστε το πρωί;
Μόνο αν υπάρχει κάποια δουλειά που πρέπει να κάνω ή αν πρέπει να ταξιδέψω.

3)Η τελευταία φορά που ξεσπάσατε σε γέλια;
Όταν πριν από λίγο με πήρε φίλος Ολυμπιακός και με πείραζε για τον Παναθηναϊκό και το χαμένο τίτλο στο Κύπελλο, κάνοντάς μου ότι είναι Λαρισαίος. «Βυσ’ννννί θύελλα, σούζα τ’ αλουγάκ…».

4)Το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σας είναι;
Ότι είμαι πολυσχιδής και γενναιόδωρος σε (συν)αισθήματα και, πάνω απ’ όλα, μετριόφρων.

5)Το βασικό ελάττωμά σας;
Η κυκλοθυμία μου. Μπορεί μέσα σε ένα λεπτό να τα έχω σπάσει όλα και καπάκι να χαμογελάω. Ψυχοπαθής, με άλλα λόγια!

6)Σε ποια λάθη δείχνετε τη μεγαλύτερη επιείκεια;
Στα βλακώδη λάθη γιατί έχω πάντα στο μυαλό μου ότι «η βλακεία είναι αήττητη».

7) Με ποια ιστορική προσωπικότητα ταυτίζεστε περισσότερο;
Δεν ταυτίζομαι με κάποιον, εκτιμώ, όμως, τον Τσε («Σκοτώνετε, απλά, έναν άνθρωπο») και τον Μέγα Αλέξανδρο, γιατί - παρά τα σκαλώματα που έτρωγε και παρά τις ιμπεριαλιστικές του ιδέες (που, γενικώς σιχαίνομαι) - ήταν έτοιμος να πεθάνει για αυτό που πίστευε ως αληθινό.

8)Ποιοι είναι οι ήρωές σας σήμερα;
Οι απλοί άνθρωποι, αυτοί που παλεύουν τη ζωή στα ίσια κι ας ξέρουν ότι θα χάσουν. Αυτοί που μπορούν να χαμογελούν ενώ είναι μέσα στα σκατά και σκέφτονται ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες…

9)Το αγαπημένο σας ταξίδι;
Ελάτη, μετά οδικώς στη Θεσσαλονίκη, αεροπλάνο για Παρίσι, με τρένο στην Αγγλία, περατζάδα στην Ολλανδία, από εκεί Κούβα, ίσα που προλαβαίνω την ανταπόκριση για Αγία Πετρούπολη, με ιστιοπλοϊκό στο Μονακό, Μπάρτσα για καφέ στο Καμπ Νου και ύπνος στο «Louis» στην Πορτογαλία. Αύριο θα φύγω γι’ αλλού..

10)Οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
Τσέχοφ, Λουντέμης, Κούλογλου, Μπράουν, ο κύριος «Πύλες της φωτιάς» κ.λπ..

11)Ποια αρετή προτιμάτε σε έναν άντρα;
Να έχει κότσια και να υποστηρίζει τις απόψεις του μέχρι τέλους, όχι από πείσμα, αλλά αν είναι σίγουρος ότι αυτές οι απόψεις εντάσσονται στις απαράβατες αρχές και αξίες που έχει θέσει στο μυαλό του. Να τις υποστηρίζει ακόμη κι αν αυτή η εμμονή μπορεί να τον βλάψει.

12)... και σε μια γυναίκα;
Να μην είναι λαϊκιά και «δεύτερη».

13)Ο αγαπημένος σας συνθέτης;
Ο Μάνος Χατζιδάκις, αλλά όχι για τα σαχλοτράγουδα που έγραφε για την Αλίκη. (αν και ήξερε τι έκανε, τα έγραφε μόνο και μόνο για να βγάλει λεφτά και να πριμοδοτεί έτσι τις «άλλες» παραγωγές του)

14)Το τραγούδι που σφυρίζετε κάνοντας ντους;
Paradise city – Guns n’ Roses.

15)Το βιβλίο που σας σημάδεψε;
Οι Άθλιοι - Ουγκώ. Γιατί κατάλαβα ότι έτσι είναι η ζωή.

16)Η ταινία που σας σημάδεψε;
Το Fight Club, στην κυριολεξία, όμως. Από εκεί και μετά απέκτησα μια σπασμένη μύτη και μόνιμο πόνο στα πλευρά.

17)Ο αγαπημένος σας ζωγράφος;
Ο Δομίνικος, ο Monet, ο Picasso, ο Dali, ο Τσόκλης, ο Goya, η Frida (και ιδίως για τη ζωή της), ο Φασιανός (έχω πολλά έργα του), η Βαρβάρα Πετρίδου (έχω μόνο δυο δικά της) και η Βαλυράκη που ζωγραφίζει καταπληκτικά στιγμιότυπα από την F1. Κάντε μου δώρο τώρα, ένα από τα έργα της, pleaseeeeee!

18)Το αγαπημένο σας χρώμα;
Το ασημοφεγγαρί, το μπλε της θάλασσας (πριν και μετά τη βροχή), το λευκό των Κυκλάδων, το ατάσθαλο - λόγω ρευμάτων - του Μύρτου, το πράσινο από τα έλατα στο Περτούλι, το κόκκινο το… Φεραρί και το μαύρο της Diablo.

19)Ποια θεωρείτε ως τη μεγαλύτερη επιτυχία σας;
Ότι δεν πιστεύω πως, μέχρι τώρα, έχω πετύχει κάπου. Έτσι, συνεχίζω να προσπαθώ..

20)Το αγαπημένο σας ποτό;
Δεν πίνω αλκοόλ. Σπάνια και πάντα μία με δυο γουλιές, για τη γεύση. Και μόνο Μαρτίνι, γι’ αυτό και οι φίλοι με φωνάζουν James. Όχι το συγκρότημα. James Bond.

21)Για ποιο πράγμα μετανιώνετε περισσότερο;
Δεν μετανιώνω για όσα έχω κάνει. (ρίξε έναν Τουρνά, τώρα, να δέσει η απάντηση!).

22)Τι απεχθάνεστε περισσότερο απ' όλα;
Την τζάμπα μαγκιά, τους εξυπνούλιακες, τους Ελληνάρες, τους όχι large τύπους, και το τυρί, σε όλες τις μορφές του.

23)Όταν δεν γράφετε, ποια είναι η αγαπημένη σας ασχολία;
Οδήγηση – νυχτερινές βόλτες, Kick boxing, Ταξίδια, Διάβασμα (και περιοδικά), Κινηματογράφο, Θέατρο. Εκθέσεις, Συζητήσεις (συνήθως ατέρμονες).

24)Ο μεγαλύτερος φόβος σας;

Οι καρχαρίες και τα σκυλόψαρα. Όταν έχεις γλιτώσει μια φορά, φοβάσαι για πάντα.

25)Σε ποια περίπτωση επιλέγετε να πείτε ψέματα;
Είμαι οπαδός της αλήθειας, με κάθε τίμημα...

26)Ποιο είναι το μότο σας;
Αν και δεν τρελαίνομαι για μότο, αλλά για μοτοσικλέτες, αυτό που μου έρχεται τώρα και το πιστεύω, είναι το «Η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς». Βιργίλιος - Αινειάδα.

27)Πώς θα επιθυμούσατε να πεθάνετε;
Μια και κάτω, μέσα σε μια Lambo.

28)Εάν συνέβαινε να συναντήσετε τον Θεό, τι θα θέλατε να σας πει;
Γιατί έκανε τόσα χρόνια να εμφανιστεί και γιατί είναι τόσο άδικος…

29)Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεστε αυτόν τον καιρό;
Σε εξαιρετικά δημιουργική και νηφάλια, ακροβατώντας πάνω σε ημερομηνίες και dead lines, ενώ δεν προλαβαίνω να κάνω όλα όσα αγαπώ. Αλλά πάντα έτσι ήμουν. This is my life story.

19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

πολυ μου αρεσαν οι απαντησεις σου...

JoaN είπε...

"22)Τι απεχθάνεστε περισσότερο απ' όλα;
Την τζάμπα μαγκιά, τους εξυπνούλιακες, τους Ελληνάρες, τους όχι large τύπους, και το τυρί, σε όλες τις μορφές του." χαχαχαχα (για το τυρί... ήρθε λίγο ξαφνικό)

2Σx2 είπε...

Αυτό περί μετριοφροσύνης στην ερώτηση 4 δεν ήταν σωστό. Αφου η μετριοφροσύνη είναι για τους μέτριους. Οπότε, προκύπτει ότι είσαι ταπεινός και αυστηρός κριτής του εαυτού σου! :)

Sardonian είπε...

..νταξ βεβαιώθηκα...είμαστε πολλοί αλλά μέχρι πρότινος ήμασταν σκόρπιοι..και τι ήταν αυτό το james bond..και ζορρό και james;! αμάν πια..δεν σας προλαβαίνω κι έχω και την άλλη που θα θέλει να το αναλύσουμε τώρα!

Ανώνυμος είπε...

Να μην είναι λαϊκιά και «δεύτερη».

xaaaaxaxaxa

αυτο το είχες πει στον αέρα στον REd

GLOBAL είπε...

ντιριντάχτα ντίρι ντίρι ντάχτα.

:-p

MTdoggie είπε...

ζηλευω τοσο πολυ τα ταξιδια που κανεις!!!!!!τι δουλεια πρεπει να βρω για να κανω και εγω τετοια ζωη?????

o kairos είπε...

Χαιρομαι που ξυπναμε την ιδια ωρα.Οχι τους αλλους ομως...

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

@ ελένη: το ήθελα, νομίζεις; :)
@ joan: ά πα πα! δεν το μπορώ με τίποτε...
@ 2σχ2: έτσι, έτσι!
@ sardonian: αναλύστε το. Θα βγει, θεωρείτε, άκρη;
@ Μαρία: νομίζω ότι με είχε ρωτήσει ο Κουλουκάκος... άκου τι θυμήθηκε, παιδιά!
@ global: αντί να ντιρινταχτίζεις(!) δε γράφεις κάνα ποστ που έχουμε μείνει με το στήριγμα στο χέρι; :)
@ mtdogie: δεν ξέρω σκυλούνι μου. αεροσυνοδός, ίσως; :)
@ καιρός: ποτέ τους άλλους! (ίσως γιατί έχουν ήδη ξυπνήσει. (Ο ρουαγιάλ αντί της Ρουαγιάλ; χαχαχαχααχ απίστευτο!!!!)

μαριάννα είπε...

Μπαααα... μου κάνει πλάκα ο Θεός. :))))
Αν δεν έχεις διαβάσει τις απαντήσεις μου, τότε μάλλον πρόκειται για σατανική ταύτιση. Σε κάποιες απαντήσεις χρησιμοποιούμε ακριβώς και τα ίδια λόγια.
Απίστευτος είσαι. Απίστευτος!
Και βεβαίως να σε ευχαριστήσω θερμά για την τιμή που μου έκανες να ανταποκριθείς στην πρόσκληση, αν και ξέρω τους πιεσμένους χρόνους σου. Το εκτιμώ αφάνταστα.
Σε φιλώ. Αδέρφια δεν είμαστε σίγουρα; ;)

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

@ γητεύρια: λες να είμαστε αδέρφια; χαχαχαχαχαχαα

μαριάννα είπε...

Μα ξέρω κι εγώ βρε Σπύρο μου... έχω αρχίσει να ψάχνομαι... Με Χανιά παίζει κάτι; Τίποτα παράξενο στις οικογένειες; χαχαχαχαχαχα
Να είσαι καλά μάτια μου. Μου γλύκανες την ψυχή. Δεν είναι συχνό να ταυτίζεσαι. Και είναι γλυκό και παρήγορο, να συναντάς αδερφές ψυχές.

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

όντως, είναι γλυκό και παρήγορο. Γιατί είναι σπάνιο...

Pan είπε...

Ξέρω, ξέρω, είμαι αδικαιολόγητος, παρουσιάζω σοβαρή άγνοια (για να μην πω άνοια), εντάξει, μην βαράτε, αλλά, κάνεις πρόγραμμα στον RED; Τι ώρα;
Υ.γ.: "2σχ2: Αυτό περί μετριοφροσύνης στην ερώτηση 4 δεν ήταν σωστό. Αφού η μετριοφροσύνη είναι για τους μέτριους. Οπότε, προκύπτει ότι είσαι ταπεινός και αυστηρός κριτής του εαυτού σου!" Δεν δικαιούσαι να μην απαντήσεις!!!

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

@ pan: έχω φύγει από τον RED εδώ και ένα χρόνο, αλλά οι ατάκες και η παρουσία μου (και) εκεί διατηρούν τη μνήμη μου κάτι παραπάνω από ζωντανή, αφού είμαι μια εκρηκτική προσωπικότητα. Στο RED εκφωνούσα και συνέτασσα τα δελτία ειδήσεων, ήμουν υπεύθυνος παραγωγής των trailers, ήμουν web master και έκανα και μια βραδινή εκπομπή. Λογικό και επόμενο είναι να ακούγομαι από το πρωί μέχρι το βράδυ και οι φίλοι-ακροατές μου να θυμούνται ακόμη τα όσα έλεγα. Και θα τα θυμούνται για πολύ καιρό ακόμη. Μέχρι τονεπόμενο σταθμό. 
Και έτσι, αφού το ζήτησες, απάντησα – με μια μικρή δόση μετριοφροσύνης – και στον 2σχ2 (που τον εκτιμώ χωρίς να τον ξέρω και τον αφήνω να με πειράζει όσο θέλει!)

Lote Alcarin είπε...

Ωραία τα είπες πάλι. Δεν πειράζει που δεν σε πρόλαβα, το αποτέλεσμα μετράει!

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

να είσαι καλά!

mafalda είπε...

Μιας και ανέφερες την μετριοφροσύνη, ξέρεις τι έλεγε ένας καθηγητής μου παλιά? Ότι μετριοφροσύνη δεν υπάρχει. Γιατί είτε ξέρεις πόσο καλός είσαι - οπότε είσαι υποκριτής, είτε δεν ξέρεις πόσο καλός είσαι - οπότε είσαι ανασφαλής!

Κατά τα άλλα, ωραίος τύπος φαίνεσαι! Και τώρα που πήρες την έγκρισή μου (!!!) μπορείς να αλλάξεις απάντηση στην ερώτηση 19 (κοινώς μη μου δίνεις σημασία!)

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

ειδικά τη 19η απάντηση αποκλείεται να την αλλάξω...
καλώς ήρθες, mafalda!