18.5.07

Love will tear us apart...


Ήταν σαν σήμερα. 18 Μαΐου 1980. Ήταν η ημέρα που ο Ίαν Κέρτις θα έφευγε από κοντά μας...

Ο Ίαν αισθανόταν να ταυτίζεται με τον Jim Morrison και την Janis Joplin, ήταν θαυμαστής του Iggy Pop και του David Bowie, διάβαζε μετά μανίας Burroughs και Ballard.
Τον Ιούλιο του 1976 βρέθηκε στη συναυλία των Sex Pistols, στο Free Trade Hall του Μάντσεστερ. Εκεί ήταν και οι ήδη γνωστοί του Peter Hook και Bernard Sumner που του είπαν ότι σχεδίαζαν να δημιουργήσουν μια μπάντα και έψαχναν τραγουδιστή.
Οι Joy Division είχαν δρομολογηθεί και άρχιζε η αντίστροφη μέτρηση για τον «μελαγχολικό πρίγκιπα», τον «ιδανικό αυτόχειρα», όπως έγραφαν αργότερα οι εφημερίδες της εποχής.

Όλα έγιναν πολύ γρήγορα, ακόμη και για να τα προλάβει το μάτι, πόσο μάλλον η ψυχή.

Ο πρώτος δίσκος τους, όπως και η κόρη του, γεννήθηκαν το 1979. Οι προβολείς, που τον έλουζαν επί σκηνής, προκαλούσαν και την επιληψία του.

Το 1980 κυκλοφόρησε το «Closer» και δύο μήνες αργότερα, ήταν 18 Μαΐου του '80, έστειλε τη γυναίκα του, Deborah, με τη μικρή Natalie στους παππούδες.
Έβαλε στο πικάπ το «The Idiot» του Iggy Pop κι έβλεπε στην τηλεόραση το «Stroszek» του Herzog. Έγραψε στη γυναίκα του ένα γράμμα και μετά κρεμάστηκε μ’ ένα καλώδιο στην κουζίνα του σπιτιού του.
Δύο ημέρες πριν οι Division ξεκινήσουν την πρώτη τους αμερικάνικη περιοδεία. Δύο μήνες πριν κλείσει τα 24.

Τον Μάιο του 1988 στο είχα γράψει στο θρανίο, με μπλε Bic, σαν τώρα το θυμάμαι κι ας έχουν περάσει τόσα χρόνια: «Love will tear us apart». Χαμογέλασες και μου είπες «τραγουδάρα». Μόνο. Τίποτ’ άλλο.
Εκείνη τη στιγμή - και παρά την απογοήτευσή μου - κατάλαβα ότι με ένα τραγούδι μπορείς να εκφράσεις όλα σου τα συναισθήματα κι ας μην έχεις καμία ανταπόκριση.

Αρκεί που είπες όλα όσα ένιωθες. Με ένα και μόνο τραγούδι...
Αργότερα, και μετά την εμπλοκή μου με τις εκπομπές στο ραδιόφωνο, κατάλαβα ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά μεταξύ τους τραγούδια που μπορούν να εκφράσουν τη συναισθηματική σου κατάσταση τη στιγμή που Νιώθεις.
Ένα το συναίσθημα, πολλά τα τραγούδια.

Τι Νιώθεις τώρα; Ποιο είναι το Δικό σου τραγούδι;

37 σχόλια:

Lote Alcarin είπε...

Μια που πιάσαμε joy division θέλω να πω πως το decades πάντα νομίζω πως μου άγγιζε την ψυχή. Δεν ξέρω αν είναι θέμα μουσικής ή στίχου, ή στηντελική απλά της φωνής του, αλλά πάντα κολλάω με αυτό το τραγούδι! Καλημέρα!

2Σx2 είπε...

Anathema - A Simple Mistake

Think for yourself you know what you need in this life
see for yourself and feel your soul come alive tonight
here in the moment we share, trembling between the worlds we stare
out at starlight enshrined, veiled like diamonds in..

...time can be the answer, take a chance, lose it all
it's a simple mistake to make to create love and to fall
so rise and be your master you don't need to be a slave
of memory ensnared in a web, in a cage

i have found my way to fly free from the constraints of time
i have soared through the sky seen life far below in mind
breathed in truth, love, serene, sailed on OCEANS OF BELIEF
searched and found life inside, we're not just a moment in time...

....can be the answer, take a chance lose it all
it's a simple mistake to make to create love and to fall
so rise and be your master you don't need to be a slave
of memory ensnared in a web, in a cage

Καλό βράδυ!

GLOBAL είπε...

love will tear us part που το αγάπησα μόλις τον Σεπτέμβρη που πέρασε.

και που βρήκα και διασκευές του που το ξαναγάπησα με άλλο τρόπο.

ε, είναι πολλά τα τραγούδια αυτά που αν κι εφόσον και τα λοιπά...

πειράζει να τα κρατήσω σε κουτί παλιό μετταλικό από αυτά που θάβαμε και ξεθάβαμε τους μικρούς μας θησαυρούς;

καλό ξημέρωμα με και χωρίς αγάπες.

Ανώνυμος είπε...

Το δικό είναι το Soldier of fortune. Τρελλό κόλλημα.

diva είπε...

Το πρώτο που μου ήρθε αμέσως σαν ήχος. Total eclipse of the heart.
Καλή μας μέρα

ΑΠΕΙΡΩΤΑΣ είπε...

"Something in the way she moves..."
The Beatles.

sorry_girl είπε...

Έρωτας με τον Κέρτις,ανάλογο με αυτόν του Μόρρισον.Με χαροποιείς ιδιαίτερα με τη σημερινή σου αναφορά σε αυτόν!
;)
Θες και τραγούδι εε;Χμμμ...Do you love me του Νικολάκη του αρχηγού μωρέ..!

Love and Poison είπε...

Δεν ήμουν ποτέ φαν των Joy Division...παρόλα αυτα, ο σεβασμός δεν έλειψε ποτέ στη φυσιογνωμία του Curtis και θυμάμαι σαν τώρα που στα γυμνασιακά μου χρόνια που το Love Will Tear Us Apart δεν έλειπε ποτέ απο τις πρόβες του συγκροτήματός μου...

Το δικό "ΜΟΥ" τραγούδι δε θα ήταν άλλο από το Everyday is like Sunday...Everyday is silent & grey...

Φράνσις είπε...

Αυ΄το που άκουγα στο λεωφορείο πριν λίγο.Love hurts.Τα υπολοιπα είναι αλοιφή γαι τους καλους tweety μου.I'm feelig blue today. Sorry...
xxxxxxxxxxxx

Jef Costello είπε...

Τώρα, γιατί σε λίγο μπορεί να διαλέξω κάτι άλλο, διαλέγω το "Port of Amsterdam" του Jacques Brel να το λέει ο Bowie.
Καλημέρα!

proserpina είπε...

Ουφ, πιάστηκε η καρδιά μου πρωινιάτικα...τραγούδι, ε; Χμμμ, κάτι σε Goodbye των Archive μου κάνει, σε Mary του Tiersen και (πως τα ταιριάζω έτσι) Show must go on των Queen (τον τελευταίο καιρό ακούω Φρεντι και συγκινούμαι, θα γίνω καλά γιατρέ μου;)

Specter είπε...

Στιγμή, κατάσταση και τραγούδι. Δε γίνεται να είναι το ίδιο...
Δύο τραγούδια από την ίδια τραγουδίστρια.
Tracy Chapman - For My Lover
Tracy Chapman - Give me One Reason

tzotza είπε...

hmmm.. θα πω 'Friday im in love' Cure γιατι για πολλα χρονια αυτο ητανε το personal 'soundtrack' μου και ισως μου βγει και παλι τωρα..its friday isnt it?? :)

iro* είπε...

Επαναλαμβανομαι, το ξερω, αλλα το killing smile-Death in Vegas ειναι για μενα μοναδικο...
Καλημερα!!!
***
Κ ο Ian λατρεμενος... Κ φυσικα μυθος!!!
*

Φράνσις είπε...

Τώρα ακούω αυτα τα σκατόπαιδα τους My chemical romance άκου όνομα.I don't love you το ασμα.
Ευτυχώς δεν είναι αλήθεια.
μάκια

Ανώνυμος είπε...

pasenger μου έρχεται τώρα στο μυαλό, από Ιγκυ.
Θέλω να σχολάσω τώρα!

BeBe είπε...

Διάθεση στιγμής/ημέρας/ώρας: Again-Archive...
You 're tearing me apart....

Καλησπέρες.

Ανώνυμος είπε...

από τα αγαπημένα, κάποτε.

όσο για αυτό που ακούω τελευταία, πάλι από τα παλιά ->
Skateaway, Dire Straits

Θεραπευτής είπε...

Αυτο που μου ερχεται τωρα ειναι το "Hey You" των Pink Floyd...

an205 είπε...

Δύσκολοι καιροί για πρίγκηπες!!!

Ανώνυμος είπε...

Σαββατοκύριακο ήρθε, Boys and Girls μου έρχεται, από Blur

Ανώνυμος είπε...

Dont ask me why. Aυτό μόνο.

Ανώνυμος είπε...

Αρκεί που είπες όλα όσα ένιωθες, Σπυράκο. Με ένα και μόνο τραγούδι...

Cle Petridou είπε...

Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω. Όλα αγγλικά τραγούδια, ακόμη κι ένα γαλικό (και τι γαλλικό (!!!) του Jacques Brel ακόμη κι αυτό με τον Dvid Bowie.
Κανα ελληνικό ρε παιδιά, βαρύ σας πέφτει;

Εγώ θα σας κάνω χαλάστρα και θα διαλέξω το "Νησί μέσα στην πόλη" με την Αρλέτα ΧΑ!

Ανώνυμος είπε...

Οι photos που επιλέγεις είναι All the money...

Χρήστος Φασούλας είπε...

Bohemian Rapsodie.
Απλώς, αξεπέραστο...

Tf είπε...

a-ha - time and again

kelly alamanou είπε...

....Λες και στρώσαμε τον αυγουστο χαλί
λες και βγήκε το ασανσερ σε ένα κελί
που ένας τόβλεπε το φως γι'ανατολή
κι'αλλος γι δύση...
Αδιόρθωτα τα μάτια κι'οι καρδιές με κουμπιά και φερμουαρ κατεστραμμένα,
δυό κουβέντες μου σου πέσανε βαριές
κι'αποφασισες να ζεις χωρίς εμένα....
Δεν έχε ιακριβώς άμμεση σχεση με το μέσα μου αυτή τη στιγμή,αλλά η δυσκολία της επικοινωνίας που εκφράζεται σε αυτό με αγγίζει βαθιά.
ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ_ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ σε μεγάλες στιγμές

kelly alamanou είπε...

ουπς! ξέχασα το τίτλο είναι το ''Ανθρώπων έργα'' και πρωτη εκτέλεση από την Πρωτοψάλτη.

Siddhartha είπε...

Van Morrison, Madame George...και άλλα πολλά φυσικά.

Καλό σου βράδυ...

Ανώνυμος είπε...

αυτός ο αποπάνω, καταλαβαίνει ελληνικά;
τες πα
Always somewhere μου έρχεται τώρα. Ήταν Παρασκευή όταν είχαμε χωρίσει.

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

Είναι από τις ελάχιστες φορές που δεν θα γράψω ξεχωριστό σχόλιο για τον καθένα, τι μπορώ να σχολιάσω σχετικά με τις μουσικές που μου αφήσατε, με τους στίχους που μιλάνε από μόνοι τους, όταν οι νότες ακούγονται στα αφτιά σου και τα λόγια μιλάνε για όλα ζήσατε, για όλα όσα ζήσαμε;
Μου θυμίσατε με αυτά που γράψατε πολλά συναισθήματα από το χτες, στιγμές που πέρασαν, αλλά δεν ξέχασα ποτέ. Και ούτε θα ξεχάσω. Μου κάνατε play στο μυαλό.

Και για να μην εκληφθεί ως προσωπική μου τεμπελιά, σε λίγο θα ανεβάσω ένα ποστ με, περίπου, 800 λέξεις. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν βαριέμαι να γράφω τις σκέψεις μου και να τις μοιράζομαι μαζί σας.
Καλό Σαββατοκύριακο!
Σε λίγο έρχεται ένα ερώτημα…

weirdo είπε...

Οι όμορφες μελωδίες είναι σαν τις όμορφες στιγμές. Μπλέκουν με τη ζωή και σχηματίζουν ένα πανέμορφο soundtrack..
Άπειρα αυτά που θεωρώ 'δικά μου'..

(Το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό..?
..'Second skin'/ The Chameleons)

Ανώνυμος είπε...

άντε
>που είναι το post?
:)

2Σx2 είπε...

Μήπως είσαι ο Φώσκολος; Μας λες για post μια ώρα πριν και ακόμα περιμένουμε! :)
Καλό Σαββατοκύριακο!

the muppet show girls είπε...

θα παίζουν τα ραδιόφωνα
τραγούδια για το τίποτα γραμμένα...

Πάντα θα γυρεύουμε μιαν έξοδο κινδύνου στα τραγούδια μας, στις στιγμές μας.

Και επειδή τελευταία έχει κολλήσει στο repeat, High Tide Or Low Tide του Bob '-))

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

η έξοδος κινδύνου πάντα θα είναι τα τραγούδια μας...